DORA - et år etter

Webinar
Dato: 16. januar 2025
Tid: fra kl. 09.00 
Påmeldingsfrist: 8. januar

Webinar hvor vi ser på situasjonen et år etter at DORA-forordningen trådte i kraft og ble en realitet.

Et år har gått siden DORA-forordningen trådte i kraft. Bli med på vårt webinar og få ekspertenes vurdering av status så langt – og råd om hvordan du best kan møte kravene og se om din bedrift er godt forberedt. 

Spama inviterer i samarbeid med PwC til et kurs som ser på  DORA-forordningen og dens implikasjoner for finanssektoren. Webinaret gir deg en unik mulighet til å få ekspertråd og strategier som vil hjelpe deg å navigere DORA-kravene. Webinaret varer i 60 - 90 minutter. Vi har med oss Margrethe Rønning, direktør hos PwC som forelesere.

 

Målgruppe

Alle som jobber med styring og kontroll i norske banker, herunder styremedlemmer, ledere i bank/finansforetak, banksjefer, CFO, CISO, systemeiere, CTO, ledere av kontrollfunksjoner (risikostyring/compliance) og internrevisorer.

 

Praktisk informasjon 

Ny dato:

16. januar 2025

Tid

Fra kl. 09.00
(varer i ca. 60 - 90 minutter)

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift

kr 3 600,-

Påmeldingsfrist

8. januar



Meld på 

Programposter

Mer informasjon kommer.

 

Meld på  


Gjennomføring

Webinaret gjennomføres 16. januar fra kl. 09.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Kursrommet åpnes kl. 08.30 hvis du ønsker å teste at lyd og bilde fungerer som det skal.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «møterommet» underveis i webinaret, og alle som er i «klasserommet» vil se spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.

Praktisk informasjon
Står det – Creating your session når du klikker på knappen "Bli med" er det på grunn av en brannmur. Logg deg da på via banken gjestenett.

Logger du deg normalt inn via Citrix, gjør følgende: Koble deg opp via gjestenettet i banken – du er da utenfor Citrix (ved stasjonær pc - dra ut nettverkskabelen av pc’en, og gå inn som gjest i nettverket).  Du vil da ved å klikke på knappen "Bli med" komme rett inn i webinaret.

Viktig med et godt internett - og en nettleser som ligger utenfor bankinterne pålogginger, f.eks. Citrix. Vi anbefaler at nettleseren Internett Explorer ikke brukes, da de fleste verktøy ikke lenger støttes av denne nettleseren, bruk gjerne nettleseren Chrome.


Meld på    

Foredragsholdere

Margrethe Rønning, direktør hos PwC
Margrethe er direktør hos PwC og har utstrakt erfaring fra virksomhetsstyring, informasjonssikkerhet, analyse og revisjonsarbeid. Margrethe er en svært erfaren fagekspert og prosjektleder innen informasjonssikkerhet, og har vært ansvarlig for flere prosjekter om nettbasert svindel innen bank og finans, og hun er også en del av PwCs europeiske kjerneteam for DORA- forordningen.

 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2026 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kurset starter.