Dette webinaret tar for seg bl.a. generelle regler om panteetablering, rettsvernsregler og rekkevidden av rettsvern, forbrukerdefinisjonen i finansavtaleloven og ufravikelighet, og generelt og hvilke dokumenter som anvendes ved panteetablering og gjeldsstiftelse.
Spama presenterer to webinarer for nye kunderådgivere og andre som ønsker en innføring i panterett og panteetablering for PM – området.
Følgende webinarer settes opp:
- Generelt om pant, rettsvern, forbrukerdefinisjoner og dokumentbruk - 8. juni
- Pant i fast eiendom, salgspant motorvogn og pant i bankinnskudd - 10. juni
Målgruppe
Webinarene er spesielt rettet mot den som ikke har noe særlig erfaring og kunnskap om panteetablering, eller som ønsker en oppfrisking av de grunnleggende reglene på dette området. Man kan delta på alle webinarene eller bare ett eller flere etter eget ønske.
Praktisk informasjon
Dato
|
8. juni 2022
|
Tid
|
kl. 09.00 - kl. 12.00
|
Sted
|
På egen PC - hjemme, eller på jobb
|
Kursavgift
|
Kr 2 900,-
|
Påmeldingsfrist
|
8. juni
|
Meld på
Om kurset / Program
Dette webinaret tar for seg bl.a.:
- generelle regler om panteetablering,
- rettsvernsregler og rekkevidden av rettsvern,
- forbrukerdefinisjonen i finansavtaleloven og ufravikelighet, og
- generelt og hvilke dokumenter som anvendes ved panteetablering og gjeldsstiftelse
Meld på
Gjennomføring
Webinaret gjennomføres 8. juni kl. 09.00 - kl. 12.00.
På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.
NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur. Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.
Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uke før kursstart.
Meld på
Foredragsholdere
- Eivind Ingolfsen, Advokat emeritus
Meld på
Påmeldingsregler
Påmeldingsreglene vil variere i året 2022 for de forskjellige arrangementene grunnet Covid-19. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs, konferanser grunnet Covid-19 vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar alternativt kansellert. Spama følger nøye med på utviklingen, og vil vurdere situasjonen og flytting av arrangementer fortløpende.
- Påmeldingen er bindende.
- Blir du forhindret fra å møte er avbestilingsfristen 2 uker før oppstart av
arrangementet, gitt forsvarlig gjennomføring iht Covid-19 reglene
- Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
- Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
- Ved sykdom gjelder reglene overfor.
- Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes eller deles.
Meld på
Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uker før webinarstart.