Panterett BM - grunnleggende

Webinar
Dato: 12. - 13. oktober
Påmeldingsfrist: 11. oktober

- for nye kunderådgivere og andre som ønsker en innføring i panterett og panteetablering for bedriftsmarkedsområdet

Webinaret er tilrettelagt for den som ikke har noe særlig erfaring og kunnskap om panteetablering, eller som ønsker en oppfrisking av de grunnleggende reglene på dette området.
 
Del 1 - 12. oktober:
Denne dagen tar for seg bl.a. generelle regler om panteetablering, rettsvernsregler og rekkevidden av rettsvern, forbrukerdefinisjonen i finansavtaleloven spesielt i forhold til enkeltpersonforetak, og generelt hvilke dokumenter som anvendes ved panteetablering og gjeldsstiftelse, og dokumentenes tilknytning og funksjon.

Del 2 - 13. oktober:
Her ser vi bl. annet på pantsettelse av fast eiendom, næringsdrivendes mulighet for pantsettelse av driftsløsøre, varelager og motorvogner, pantsettelse av fordringer og pant i verdipapirer, med fokus på pant i aksjer.


Målgruppe

Kurset er relevant for de som jobber som kunderådgivere innenfor BM, depotmedarbediere eller i andre funksjoner hvor det er nødvenidg å ha kunnskap om pantesettelse og pantobjekter.

 

Meld på

 

Praktisk informasjon 

Dato

12. - 13. oktober

Tid

fra kl. 09.00 - kl. 12.00

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb.

Kursavgift

Kr 3 950,-

Påmeldingsfrist

11. oktober


Meld på 

 

Programposter 


Del 1 - 12. oktober:
Denne dagen tar for seg bl.a. generelle regler om panteetablering, rettsvernsregler og rekkevidden av rettsvern, forbrukerdefinisjonen i finansavtaleloven spesielt i forhold til enkeltpersonforetak, og generelt hvilke dokumenter som anvendes ved panteetablering og gjeldsstiftelse, og dokumentenes tilknytning og funksjon.

Del 2 - 13. oktober:
Her ser vi bl. annet på pantsettelse av fast eiendom, næringsdrivendes mulighet for pantsettelse av driftsløsøre, varelager og motorvogner, pantsettelse av fordringer og pant i verdipapirer, med fokus på pant i aksjer.



Meld på 

 

Gjennomføring

Webinaret gjennomføres 12. - 13. oktober kl. 09.00 - kl. 12.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «klasserommet» underveis i kurset,
og alle som er i «klasserommet» ser spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.

NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur.  Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.

Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uke før kursstart.


Meld på   

Foredragsholdere

Eivind Ingolfsen, Advokat emeritus
Eivind har avholdt en rekke kurs for Spama de siste årene. Vi får meget gode tilbakemeldinger på faglig innhold og nytte av tidligere kurs han har holdt.

  

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2022 for de forskjellige arrangementene grunnet Covid-19. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs, konferanser grunnet Covid-19 vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert. Spama følger nøye med på utviklingen, og vil vurdere situasjonen og flytting av arrangementer fortløpende.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestilingsfristen 2 uker før oppstart av 
    arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

 

Meld på