Forbrukerproblematikk i landbruksnæringen

Webinar
Dato: 29. september 2021
fra kl. 09.00 - 11.00
Påmeldingsfrist: 15. september

– pant, gjeld og bolig

 

I dette webinaret vil vi se på rollen som kredittkunde og pantsetter i forhold til forbrukerdefinisjonen i finansavtaleloven, eiendommens karakter som boligeiendom eller næringseiendom, kredittformålet og dokumentbruken. Vi berører også i noen grad endringene i ny finansavtalelov, og forholdet mellom finansavtaleloven og utlånsforskriftens definisjoner.


Målgruppe

Bankenes rådgivere/medarbeidere som arbeider mot bedriftsmarkedet.

 

Praktisk informasjon 

Dato

29. september 2021

Tid

Oppstart kl. 09.00

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift

Kr 2 150,-

Påmeldingsfrist

15. september

 


Meld på 

Om kurset / Program

I dette webinaret vil vi se på rollen som kredittkunde og pantsetter i forhold til forbrukerdefinisjonen i finansavtaleloven, eiendommens karakter som boligeiendom eller næringseiendom, kredittformålet og dokumentbruken. Vi berører også i noen grad endringene i ny finansavtalelov, og forholdet mellom finansavtaleloven og utlånsforskriftens definisjoner.

 

Meld på  

Gjennomføring


Webinaret gjennomføres 29. september kl. 09.00 - kl. 11.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.

NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur.  Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.

Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uke før kursstart.


Meld på    

Foredragsholdere
  • Eivind Ingolfsen, Advokat emeritus
    Eivind har avholdt en rekke kurs for Spama de siste årene. Vi får meget gode tilbakemeldinger på faglig innhold og nytte av tidligere kurs han har holdt.

 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2021 for de forskjellige arrangementene grunnet Covid-19. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs, konferanser grunnet Covid-19 vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar alternativt kansellert. Spama følger nøye med på utviklingen, og vil vurdere situasjonen og flytting av arrangementer fortløpende.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestilingsfristen 2 uker før oppstart av 
    arrangementet, gitt forsvarlig gjennomføring iht Covid-19 reglene
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes eller deles.

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uker før webinarstart.