Avvikling av AS

Webinar
Dato: 2. desember 2022
fra kl. 09.00 - 10.30
Påmeldingsfrist: 22. november

 - webinaret omhandler avvikling av selskap etter egen beslutning, tvangsoppløsning, oppløsning etter krav fra en aksjeeier, konkurs etter oppbud og konkurs etter kreditorbegjæring

Dette webinaret er ett av en serie som tar sikte på å gi deltakerne en innføring i grunnleggende selskapsrettslige problemstillinger, men hovedvekt på den dominerende selskapsformen AS. Webinarene retter seg spesielt mot kunderådgivere som ikke kjenner så mye til selskapsrett, og som ønsker en grunnleggende innføring i emnene.

Man kan delta på alle webinarene eller bare ett eller flere etter eget ønske.

Serien består av følgende tema:
-    Stifting av aksjeselskap - 27. oktober
-    Hvem forplikter et aksjeselskap - 10. november
-    Personlig engasjement kontra foretaksengasjement - 25. november
-    Avvikling av et AS - 2. desember

Målgruppe

Bankenes rådgivere/medarbeidere som arbeider mot bedriftsmarkedet.

 

Praktisk informasjon 

Dato

2. desember 2022

Tid

kl. 09.00 - kl. 10.30

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift

Kr 2 150,-

Påmeldingsfrist

22. november

 


Meld på 

Om kurset / Program

Dette webinaret omhandler:

  • avvikling av selskap etter egen beslutning,
  • tvangsoppløsning,
  • oppløsning etter krav fra en aksjeeier,
  • konkurs etter oppbud og
  • konkurs etter kreditorbegjæring

 

Meld på  

Gjennomføring

Webinaret gjennomføres 2. desember kl. 09.00 - kl. 10.30.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.

NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur.  Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.

Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uke før kursstart.


Meld på    

Foredragsholdere
  • Eivind Ingolfsen, Advokat emeritus

 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2022 for de forskjellige arrangementene grunnet Covid-19. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs, konferanser grunnet Covid-19 vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar alternativt kansellert. Spama følger nøye med på utviklingen, og vil vurdere situasjonen og flytting av arrangementer fortløpende.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestilingsfristen 2 uker før oppstart av 
    arrangementet, gitt forsvarlig gjennomføring iht Covid-19 reglene
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes eller deles.

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uker før webinarstart.