Bankregnskap - for styret og den bankansatte

Webinar
Dato: 20. august 2025
Tid: kl. 09.00 - kl. 12.00
Påmeldingsfrist: 10. august

Webinar som ser på de mest sentrale regnskapsreglene for en bank (praktisk gjennomgang av et bankregnskap), og litt om investorperspektivet.

 

I dette webinaret ser vi blant annet på de mest sentrale regnskapsreglene for en bank ved praktisk gjennomgang av et bankregnskap og innføring i sentrale nøkkeltall og lønnsomhetsmålinger i bank med fokus på investorperspektivet.


Målgruppe

Webinaret retter seg spesielt mot styremedlemmer og nyansatte i bank som ønsker en grunnleggende innføring i emnene, og ansatte som trenger en oppfrisking av bankregnskap.

Praktisk informasjon 

Dato

20. august 2025

Tid

kl. 09.00 - kl. 12.00

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift

kr 3 400,-

Påmeldingsfrist

10. august


Meld på 

Programposter

Vi ser blant annet på disse temaene:

Del 1: Grunnleggende om bankregnskap
Innføring i de mest sentrale regnskapsreglene for en bank ved praktisk gjennomgang av et bankregnskap.

Del 2: Bankregnskap fra investorperspektivet
Innføring i sentrale nøkkeltall og lønnsomhetsmålinger i bank med fokus på investorperspektivet.

 

Meld på  


Gjennomføring

Webinaret gjennomføres 20. august fra kl. 09.00 - kl. 12.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Kursrommet åpnes kl. 08.30 hvis du ønsker å teste at lyd og bilde fungerer som det skal.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «møterommet» underveis i webinaret, og alle som er i «klasserommet» vil se spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.

Praktisk informasjon
Står det – Creating your session når du klikker på knappen "Bli med" er det på grunn av en brannmur. Logg deg da på via bankens gjestenett.

Logger du deg normalt inn via Citrix, gjør følgende: Koble deg opp via gjestenettet i banken – du er da utenfor Citrix (ved stasjonær pc - dra ut nettverkskabelen av pc’en, og gå inn som gjest i nettverket).  Du vil da ved å klikke på knappen "Bli med" komme rett inn i webinaret.

Viktig med et godt internett - og en nettleser som ligger utenfor bankinterne pålogginger, f.eks. Citrix. Vi anbefaler at nettleseren Internett Explorer ikke brukes, da de fleste verktøy ikke lenger støttes av denne nettleseren, bruk gjerne nettleseren Chrome.


Meld på    

Foredragsholdere

Israpil Sjaldajev, Manager, CFO Advisory, EY
Israpil har erfaring som konsulent og revisor innen finans- og teknologisektorene.

Som konsulent i CFO Advisory, har han jobbet med finansiell rapportering, kapitaldekning og solvens, samt transaksjoner og verdsettelse. Han har også jobbet på revisjonsoppdrag på noen av de største børsnoterte selskapene i Norge.

Ulf Eide, Ulf Eide, Senior Manager, CFO Advisory, EY
Ulf har erfaring med revisjon og rådgivning av finansielle foretak siden 2018 og har solid IFRS-kompetanse. Ulf er statsautorisert revisor og autorisert porteføljeforvalter fra foreningen for finansfag.

Ulf har bistått banker i tilknytning kapitaldekning, tapsvalidering og –avsetninger, virkelig verdi-vurderinger av investeringer, og er godt kjent med de sentrale områdene i bankregnskap og øvrig rapportering.

 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2025 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kursstart.