Bankdokumenter PM - Kredittavtaler

Webinar
Dato: 21. august 2025
Tid: fra kl. 12.00 
Påmeldingsfrist: 15. august 2025

Webinaret ser på hvilke dokumenter en kredittavtale inneholder, med fokus på sammenheng, funksjon og hvorfor.

Det første webinaret i serien "Bankdokumentene minutt for minutt - PM" tar for seg kredittavtalen, med fokus på sammenheng og funksjon, hvilke dokumenter og hvorfor?

Gjennom webinaret ser vi på hvilke dokumenter en kredittavtale inneholder, kravene til dokumentasjon og lovhjelmer, sammenhengen mellom dokumentene, og hvilke funksjon dokumentene har dersom kredittavtalen vesentlig misligholdes, kreditt må sies opp, gjelden må inndrives og panten må realiseres. 

Webinaret varer fra 60 - 90 minutter, og man kan velge å delta på et enkelt webinar, eller på alle webinarene i serien. Forelseren på webinaret er Eivind Ingolfsen, advokat emeritus.

 

Temaene i webinarserien er:

  • Kredittavtalen
    -hvilke dokumenter og hvorfor, sammenheng og funksjon
    Webinar 21. august meld deg på  
  • Gjeldsbrevene
    - innhold og ulikheter
    Webinar 12. september meld deg på  les mer
  • Pantedokumentene
    - fast eiendom, borettslag, salgspant og verdipapirer
    Webinar 17. oktober meld deg på  - les mer
  • Pantsettelseserklæringer
    - knytningen mellom pant og gjeld
    Webinar 1. november meld deg på les mer
  • Kausjoner og realkausjoner 
    Webinar 5. desember meld deg på  - les mer
  • Tilsagnsbrevet
    - kanskje viktigere enn du tror?
    Webinar 12. desember meld deg på les mer

 

Målgruppe

Bankens rådgivere og ledere som jobber innenfor personmarkedet.

 

Meld på   

 

Praktisk informasjon 

Dato

21. august 2025

Tid

Fra kl. 12.00
(varer i ca. 60 - 90 minutter)

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift
pr. deltaker

Pris pr. webinar kr 3100,-

Påmeldingsfrist

15. august 2025

 

 
Meld på   




Program

I det første webinaret ser vi blant annet på:

  • Hvilke dokumenter en kredittavtale inneholder
  • Krav til dokumentasjon
  • Lovhjelmer
  • Sammenheng og funksjon mellom dokumentene
    - hvis kredittavtalen vesentlig misligholdes
    - kreditt må sies opp
    - gjelden må inndrives og pantet må realiseres

Temaene i webinarserien er:

  • Kredittavtalen
    -hvilke dokumenter og hvorfor, sammenheng og funksjon
    Webinar 21. august meld deg på  
  • Gjeldsbrevene
    - innhold og ulikheter
    Webinar 12. september meld deg på  les mer
  • Pantedokumentene
    - fast eiendom, borettslag, salgspant og verdipapirer
    Webinar 17. oktober meld deg på  - les mer
  • Pantsettelseserklæringer
    - knytningen mellom pant og gjeld
    Webinar 1. november meld deg på  - les mer
  • Kausjoner og realkausjoner 
    Webinar 5. desember meld deg på  - les mer
  • Tilsagnsbrevet
    - kanskje viktigere enn du tror?
    Webinar 12. desember meld deg på  - les mer

 

 

Gjennomføring

Webinaret gjennomføres 21. august 2025 fra kl 12.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 11.30.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «møterommet» underveis i webinaret, og alle som er i «klasserommet» vil se spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.

NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur.  Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kursstart.


Meld på   

 

Foredragsholder

Eivind Ingolfsen, Advokat emeritus
Eivind har avholdt en rekke kurs for Spama de siste årene. Vi får gode tilbakemeldinger på faglig innhold og nytte av tidligere kurs han har holdt.


Meld på 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2025 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før webinaret arrangeres.

Meld på